Ångloket...

När Uffe kom hem i förmiddags kom jag på att jag skulle dra på mig mina nikes och ge mig ut i spåret vid kransmossen.
Så det gjordes, kom fram till idrottsanläggningen, började promenera i rask takt. Bestämde mig för att ta 3 km. i och med att min kropp inte direkt varit igång i den sortens träning på många, många dagar...
(Den har visserligen varit med om en helt annan träning, det har jag ju inte bara ett, utan två bevis på ;))
Iallafall...När jag väl skulle börja jogga så var det som...ja, det var bannemej som att starta ett mycket gammalt ånglok. SÅ trögt det var! Men roligt!! Jag måste börja motionera så man orkar...har ett antal extra kilon som inte min kropp behöver....:) Så jag håller tummarna nu att jag kommer fortsätta med det så kanske det ger nåt resultat.
 Meningen är inte att bli smal, utan ha mer ork och bli piggare!
En promenad i friska luften tror jag stenhårt på, varesej med eller utan trollens vagn....
Annars har dagen varit en lugn och mysig dag...Uffe drog med sig Sebbe till farmor så jag och Wilma har haft lite tjejmys här hemma...=)
Nu ska jag försöka lägga mig & sova, i morgon väntar en till mysig dag med min härliga familj och förhoppningsvis en liten motionsrunda med min lilla Jess!!!
Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Helena Björk

Har i år upptäckt tjusningen med att springa, tidigare har jag jag aldrig sprungit mer än 2-3 km.

Springer för det mesta kransmossens 5 km-spår, men i morgon blir premiär för 7 km rundan.

2009-08-25 @ 22:22:44
Postat av: Jennie

Hoppas den går bra Helena!

Allt bra annars??

KRAM

2009-08-26 @ 12:18:29
URL: http://jennissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0