Dop....

Jag var hos mormor idag på en liten kaffe och hjälpte henne att lägga om sitt sår bla...
Hon opererade sin höft för ett par veckor sedan, och har 15 stygn efter det stackarn, men hon är så himla pigg! Dagen efter va hon uppe och gick (med sina kryckor då förstås), man ska visserligen gå upp direkt nästan, men jag är impad att hon klarade det iaf! Jag har ingen 90-årig mormor heller, utan hon är bara 68, eller 69...
Iallafall...då tog hon fram min dopklänning jag döptes i för 25 år sedan.
Wilma ska nämligen döpas i samma....en vacker virkad klänning som hon har gjort.
Vi fick inte tid för dop innan den 17/10 och då är ju dottern nästan fem månader, och fortsätter hon i det tempot med sin utveckling så kan hon nästan gå fram till dopfunten och hälla vatten över huvudet =)
Jag trodde inte hon kunde ha klänningen då nämligen, men det kunde hon! Så himla roligt tycker jag att klänningen går i generation!
Det var så roligt när jag ringde och skulle boka tid för dop...hade några "krav"...
* Ingen gudstjänst
* Inget dubbeldop
* Inte så många psalmer
* Samma präst som döpte Sebbe, han var så go!
Ja, Jennie....du kanske inte ska ha ert dop i en kyrka då, ....eller???
Men det vill vi ju såklart!!   =)
Är lite nervös över besöket av prästen innan bara...för inför Sebbes dop var Uffe nära att skratta ihjäl sig för mig!
Jag blev så himla...ja, jag vet inte vad jag ska kalla det, men allt var så himla "gemytligt" och "fint" och "gud" sa jag nog 100 ggr....Jag koncentrerade mig så otroligt mycket för att inte svära och så blev det så överdrivet mycket tvärtom....ja, jag hade nog velat haft det inspelat!
Ska nog vara mer mig själv denna gången....
Men det ska bli mysigt med dop.
Och faddrar ska min älskade lilla mamma vara och Uffes goe syster Marie!
Perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0