JÄVLAR, HELVETE & FAN...

Jag satt & tittade på "Madicken" igår med Sebbe, och då sa hennes lillasyster "Lisabet" nånting väldigt klyftigt...Hennes mamma sa att hon inte fick slicka på tallriken...hennes svar tillbaka var;
-Varför finns det ett ord som heter slicka om man aldrig får göra det?  =)
Så gulligt sagt!
I och med att jag tydligen inte haft nåt bättre för mig har jag funderat...jag kom fram till att svordomar som "jävlar", "helvete" och "fan" inte alltid är så fult. Jag menar, vad skulle man sagt istället? Åh, guldros vilken snygg klänning!!  (??) Eller Åh, vad jag älskar dig! Nej, det är en sån "styrka"  i svordomarna...
Nu låter jag som en tre-åring i mina funderingar, men det är så JAG tycker.
Men i vissa fall är de ju bedrövliga såklart!  Sen kommer jag självklart inte uppmuntra mina små barn att svära, men jag kommer nog inte sluta heller tror jag...
Ja, det var bara en liten tanke.
Svordomar är bra när man vill uttrycka sig lite extra om man inte finner nåt annat ord....
Ha en förbannat bra dag!!  =)


Kommentarer
Postat av: Morsan.

Typ " lälar " när Spanien gör mål mot Sverige??

Då var det väl bra att gullungen lärde sig något bra av mormor!!!



Kram

2009-08-26 @ 14:40:06
Postat av: Malin

Ha ha,jag instämmer. Med svordomar åt folket tamejfan=)

pöss

2009-08-26 @ 16:13:42
URL: http://malinblingbling.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, det var bra mamma!

Mer sånt! ;)

Kram

2009-08-26 @ 16:18:31
URL: http://jennissa.blogg.se/
Postat av: Marika

Helt jävla underbart skrivet Jennie! ;o)

2009-08-26 @ 18:48:58
URL: http://www.nogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0