MYSIGT med barn?!

Pratade med min MYSIGA mamma igår och hon hade en liten fråga & fundering över min blogg...:
- Din blogg är ju bra & så, MEN är det verkligen så MYSIGT med barn JÄMT & STÄNDIGT??
- Ja, mamma, det är det verkligen, svarade jag bestämt tillbaka.
Ända sen igår har jag funderat...:
- Är det så MYSIGT att byta blöjor på två barn stup i kvarten?
- Är det så MYSIGTatt torka spyor?
- Är det så MYSIGT att torka av efter måltiderna när det är mat kors & tvärs över hela köket?
- Är det så MYSIGT att inte kunna ta en go, lång dusch när man är hemma ensam med barnen för att man måste kolla så att Sebbe inte målar hela köksgolvet & väggarna med kritor eller kastar en traktor i huvudet på Wilma?
- Är det så MYSIGT att gå upp mellan 6 och 7 varje dag när Uffe inte är hemma?
- Är det så MYSIGT att tvätta 6 av 7 dagar i veckan ungefär?
- Är det så MYSIGT att nästan aldrig kunna föra ett normalt & långt telefonsamtal utan att bli avbryten med att Sebbe drar i Wilmas arm så den blir blå, eller att Wilma spytt ner sig?
- Är det så MYSIGT att ta in & ut vagnen ur bilen varje gång man ska iväg nånstans när det dessutom är en SYSKONVAGN?
- Är det så MYSIGT att så fort man ska iväg nånstans att alltid ha packning med sig för ungefär 2 veckor?........
.....och jag kom väl fram till att:
- NEJ MAMMA, det kanske inte ALLTID är så himla MYSIGT med barn =)
(Bara nästan...)

Sebbe som ska ut & gå med Wilma....


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å andra sidan gumman, jag har också tänkt....

Era barn är ju faktiskt VÄLDIGT MYSIGA!!!! Men så har dom ju väldigt MYSIGA föräldrar också:)

Sen får man som mamma och pappa faktiskt tycka att det inte alltid är så förb..at mysigt jämt.



Kram

2009-08-28 @ 12:07:03
Postat av: Ida Horvatic

Ha ha ha, håller med heeelt och hållet! ;-)

2009-08-28 @ 14:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0