En riktig söndag...

Idag känns det verkligen som en riktig söndag. Har gått i myskläder och inget smink heela långa dagen, plus att det verkligen har ösregnat varenda minut!
Så i morse drog jag fram dammsugaren, moppen och dammhinken och gjorde fräsht här hemma. Så nu doftar det helt okej måste jag säga!
Sen lagade jag spaghetti & köttfärsås som jag & Sebbe åt till middag...vi hade en riktigt mysig middag tillsammans och gick igenom allt mellan himmel och jord. Det är så skoj att det går att kommunicera med honom nu på ett helt annat sätt än för bara några månader sen.
Han har börjat titta på "Shrek" enormt mycket och hela tiden säger han
- Inte darlig den, säll, jättesäll....(Inte farlig den, snäll, jättesnäll). Han försöker nog övertyga sig själv väldigt mycket tror jag...
Sen nu ikväll när vi städade hans rum innan han skulle lägga sig släppte han precis allt vad han hade i händerna och kastade sig rakt in i min famn! ♥ 
Men det är inte bara rosor säga. Nej, en riktig Emil har krupit fram nu med.
Har några exempel på hyss idag...
1. Han tog sin nattlampa från hyllan och slog Wilma i magen med taggarna utåt några ggr...tills jag kom och bokstavligen kastade in honom i sitt rum.
2. Han tyckte att Wilma skulle smaka på maten vi åt, så han sa;-Wima, Smaka! Och kastade en sked på henne i sin babysitter på golvet, så hon hade spaghetti och köttfärsås i ögonbrynen och håret...
3. Han tyckte dvd-filmerna stod fel i sin hylla och hämtade en stol och vips så fanns alla dvd-filmerna på golvet i en stor hög.
4. Alla fryspåsar hittade jag över hela köket utdragna efter jag dammsugit, och jag misstänker Sebbe stort för det är lite svårt att tänka sig Wilma än...
Nå, vad tycker ni? Lugnt och skön söndag va? ;)
Men det har faktiskt varit en väldigt mysig söndag med våra två små barn!
(Synd att Uffe jobbar bara, men det är ju så läget är lixom...=() 
Och Tv:n funkar fortfarande som den ska....jag lägger ut bilderna på vardagsrummet ändå, fast det är lite kablar kvar....skickar med ett kort på sebbe med när han tyckte han skulle ha Wilmas röda mössa;)
 
I morgon är det öppna förskolan på förmiddagen och klockan fem får vi ett fint besök av prästen som ska döpa Wilmis den 17:e...bra att jag städade idag =)

Kramar till er!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0