Förberedelser, årets fest och städning...så som det ska va helt enkelt...

Stress, stress, stress...ja, det kan man lugnt säga att det varit innan lördagen som va...det skulle handlas, Uffe skulle jobba två nätter....det skulle dukas...fixa lekarna, fixa musiken...fixa outfiten..och helst vara klar med precis allt och hinna sola på fredagen.
Yeh Right, In my ass att det blev så. Visst, lokalen blev väl hyfsat klar, men det där med solning och handling hanns inte med. Handling var tvunget att hinnas med, så jag & Uffe åkte iväg vid sex halv sju och storhandlade och va hemma hos mamma & pappa igen vid halv nio. Då hade jag verkligen hållt på precis hela dagen lång! Kul det låter va? Om jag va trött? Om jag orkade koncentrera mig på Idol? Nej, sängen hägrade väldigt tidigt den kvällen...

Men all den förberedelsen var värt varenda liten minut. Festen blev super!
Klockan sex rullades röda mattan ut och in kom Agneta Fältskog ( Sofia), Lotta Engberg ( Mamma) Herreys (pappa & Uffe), Carola (Jessica Ö) och resten glitter & glamourfolk såklart!
Jag fick massa fina presenter, vilket jag absolut inte hade räknat med. det va allt från blommor till ett halsband med inristat mina tre små älsklingars namn på....tack alla för de fina presenterna!
Det åts pastasallad med kyckling, frallor, kaffe & after eight...kollade på den där matchen mellan Danmark & Sverige, lekte, och dansade. dansade så det riktigt brände under fötterna...
En rolig sak va Uffe & pappas lilla grej...precis innan matchen så spelar de "Vi e röde, vi e vita" och min käre far kommer in med dansk hemmagjord tröja och pratar & hejar på danska, kort efter det kommer Uffe inspringandes med Sverigetröja, en afrokrullsperuk i Svenska färgerna och en speaker som sjunger "Ole, ole ole ole....) Och de håller på att få med sig lite hejaklacker inför den stora matchen....och jag kan säga det om ni inte visste det att pappa vann. Ja, Danmark vann tror jag....;)
En annan väldigt fin & rolig sak var min bror & Fias lilla grej dom skulle hitta på...de hade övat in ett litet skådespel med "Beck", pappa skille vara grannen med stänkaren och de skulle ta upp massa saker som hänt i mitt liv lite granna...men den grejen hanns inte tas, pga, den jävla fotbollen rent ut sagt....
Det va verkligen många som bjöd på sig själva, och det är så skönt tycker jag att det inte blir stelt och att alla kan koppla av!
Vissa vänner blev jag väldigt besviken på...men det ska jag inte ta här...eller inte alls egentligen. Kan lägga energi på nåt vettigt istället...slutsatsen med dem är ju att jag vet ju om det till nästa fest iaf.
 Det är ingen idé dom dyker upp! Punkt.
Jag glömde såklart det allra, allra viktigaste på kvällen...KAMERAN!!
Fy på mig!! Skulle lagt ut massa roligt bilder nu ju! Men jag vet att brorsans kamera va framme några gånger, så jag ska luska lite granna....får se, får se...
Men det var iallafall en mycket lyckad & rolig fest!!
Nu ska jag aldrig mer fylla år.
Jag ska vara 25 hela mitt liv!

Idag har vi varit på Öppna förskolan på morgonen, och bara slappat resten av dagen, Uffe jobbar natt-ovanligt det sista va??

Tack alla som va med i lölrdags för en toppenkväll & ett minne för livet!!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, gumman

det var trots vissa missade uppträdande en jättekul fest!!

Man har ju aldrig roligare än man gör sig......



Sen är faktiskt inte 30 speciellt tråkigt att fylla, så några år till kan du gott fylla år!!!!



Kram

2009-10-14 @ 13:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0