Ja, så var det där med bloggen med ja...

Ibland har man bara fullt upp med smågrejer som bara tar massa tid eller så, så man inte hinner blogga...
Torsdagen kom ju Marie & William på besök, det var mysigt. 
Killarna började deras "träff" med att hoppa & busa i sängen, sedan kolla på Mora Träsk i varsin fåtölj, och skulle härma Valter som sjunger....det där med kordination för en tvååring och en fyraåring är kanske inte den bästa (även om den är 100 ggr. bättre än min kan jag erkänna...) men de va allt för goa när de gjorde allt för att försöka. Sötnosar!
Marie gillar bebisar hyfsat mycket med..(vem gör inte det lixom?! ) Så hon satt och gosade med Wilma hela tiden. Gott med lite avlastning och trevligt sällskap! =)
Senare blev det lekplatsen där vi träffade Camilla & Kajsa från min mammagrupp sen Sebbes tid, och Maria, Elin & Emma från min nuvarande mammagrupp. Det lektes av fulla muggar!


Kvällen avslutades senare med tacos, Idol och vi började kika på "Slumdog milionaire"....men vad tror ni hände?! Självklart somnades det i soffan! Filmtittande ska vi nog lägga på hyllan ett slag tror jag...Bortkasade pengar!

Gårdagen blev en väldigt trevlig dag kan jag säga!
Det var ju kanonfint väder så jag tog med mig min lilla familj och åkte till stan för en lunch.
Klart man handlade lite oxå, jag menar, vi va ju ändå nere bland massa affärer, och jag är verkligen sämst på att fönstershoppa!
KappAhl hade 25% på hela köpet, så varför inte passa på?? Men det blev inte så mycket därifrån ändå...
Wilma fick ett par rosa tights med en rosa Minnie Mouseklänning till och Sebbe fick ett par grymma grå kamoflaschebrallor! (Stavas det så?!), sen fick han en plastmotorsåg av sin lilla pappa, och jag hittade perfekta smycken till Schlagerfesten nästa vecka! Klockrena!! Inte för mycket blingbling men mycket schlager!
Lunchen avnjöts på "Oliven". Fläskfilé med potatisgratäng och rödvinsås. Kocken var nog väldigt hungrig själv, för han var grymt generös med köttet. En halv fläskfilé var. Säkert 400g. Och man brukar räkna med 100-150g/person. Men vi ska absolut inte klaga! ;)
Sebbes mat däremot kan man klaga på tycker jag. Han fick lite lite pasta med lite ostsås till, gissa vad vi fick ge för det?! 59 kronor! Jag tycker det är sjukt mycket alltså!! 
Men en väldigt god och mysig lunch.
Efter det åkte vi till NetonNet.
Vilket vi kanske inte skulle gjort. För vi är nog 9000:- fattigare tror jag.
Vi blev förälskade i en ny TV nämligen.
En 50 tums plastma från LG. Vi har en 32 tums "tjocktv" men ingen fjärrkontroll så vi är i behov av en ny. sen kanske man inte ska slå till med en baotatv direkt.
Men Uffe sa att vi kanske kommer ångra oss, plus att man kan möblera om rummet mycket bättre, vilket han har väldigt rätt i i och för sig,och jag menar, nu har ju idol börjat, så då måste man ju ha en bra tv, eller hur?!....men vi måste ta den på avbetalning, och jag hatar massa sånna!
Men det handlar om ett år iochförsig, och det är samma summa som dagiset kostade i månaden, så det blir dött lopp. Ja, vi får se....spännande!
Sen va vi hos mamma & pappa och sa hej, och på vägen hem "råkade" jag hamna i en nyöppnad affär här i Borås, "Underground". Jag fyndade en häftig väst till Sebbe för 80:-, en lila overall till Wilma för 100:-, och en rosa klänning till henne för 60:-, bra va? Så ja, det blev en del shopping denna dag...
(Skulle jag sluta handla och gå i affärer jämt så kanske vi hade haft tv-pengarna...men det är väldigt lätt & va efterklok, och kläder måste ju barnen ha...;))
Sen åkte Uffe till jobbet och började sitt pass då han ska rädda massa liv, vilket han gör mycket bra min going!
Och jag fick besök av Emily från Maxi. Det tittades på Idol och tjatade!!
Men vi fick oss en stor chock när Jon åkte ut, Niklas eller Camilla borde haft hans plats, för de gjorde inte alls bra ifrån sig. Camillas låt gillade ju självklart schlagerJennie då såklart, men det är kanske inte en "Idolgrej" att göra om varje låt till Schlager. Hon går hem hos mig iaf, det kan jag villigt erkänna! :)
Jag kunde inte sova heller sen, för jag hade en liten gosse bredvid mig som hostade redigt mycket stackar´n.
Så jag gick nog in i dvalan vid ett-tiden, och gick upp vid halv sju. ja, det är så med kids!!

Idag blir evetuellt då en "göraomvardagsrummetsdag", eller en lugn dag med mina tre små godingar. Vi får se.

Ha en go lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0