Mums!

På lördag ska vår lilla dotter invigas i Svenska kyrkan. Det blir dop. 39 personer totalt om alla kommer.
Men det enda jag behöver göra är att göra kaffe & duka...
Min mormor ska göra 3 stycken frukttårtor, Ragnhild ska göra kakor och Malin baka kärleksmums!
Malin med familj ska inte ens komma, så det känns lite konstigt att hon ska baka, men hon ville det den genomsnälla människan! Det bakades den första igår och mums va smarrig den blev!
Smarrig men farlig. Ni skulle se ingridienslistan ;)

Prästen va hemma och presenterade sig häromdagen. En go & gla gubbe på 71 år från Kinna. Han va inte sådär stel som en del präster nog kan vara, men vi höll på att skratta ihjäl oss när han sätter ton på lite psalmsång vid köksbordet. Sen skulle man öppna sig för Gud, och bad oss sträcka ut våra armar rakt upp i luften...Men, men...det är ju hans yrke och liv. Alla är vi olika. Jag förstår faktiskt inte varför vi döper våra små egentligen, för varken jag eller Uffe är speciellt religösa...men det känns som om det inte är nåt snack. Man ska döpa barnen, skulle kännas mycket konstigt annars. Så inombords kanske man är lite kyrklig ändå...;)
Vi vill ju gifta oss i kyrka med när man vunnit lite pengar så ja, vem vet?!

Jag va i Knalleland igår med Anette, Linn & lilla Wilma. Hittade precis det jag skulle ha faktiskt.
Sebbe fick en bilpyjamas, en tröja med en motorcykel på, en grymt snygg skjorta som han ska ha på dopet, Wilma fick ett par ursöta rosabruna strumpbyxor och till mig själv hittade jag ett par tjocka strumpbyxor, en ny seglartröja och en satinblus jag ska ha på dopet, men det ska nog bytas, för jävlar vad magen kom fram i den! Ush! Nej, måste ta tag i mig själv och börja träna inför beach 2010!

Det ska tydligen bli snöstorm på fredag sägs det. Undra om SMHI går ut och varnar. Gör dom det så blir det bara lite duggregn, annars kan det nog bli en rejäl storm med 2 dm. nysnö. Tänk om? Mysigt isf! =)

Pratade med min morbrors tjej innan med från Stockholm, och hon ligger hemma i baconsnuvan stackarn. Så de kommer ej på dopet, vilket jag är glad för. För även om hon är bättre till helgen vill jag inte ha hit den!

Strax ska jag visa brorsans lägenhet för en snubbe som är väldigt intresserad. Är han bra och så så hoppas jag han tar den, bättre det än en 20-åring som festar var och varannan helg....

Ha det bra så länge!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0