Röntgen, shopping och tandvård!

Klockan åtta i morse hämtade jag upp Anna för att bege oss till Skene.
För kvart över nio hade jag fått tid på Skene lasarett om att röntga  mina njurar sen jag hade njurstenen i juni. Hoppas allt visade sig vara bra, för nåt mer sjukhusbesök orkar jag inte med nu när allt lagt sig i ordning här hemma!! Det gick iallafall smidigt och fort!
Sen åkte vi vidare till " Visko" och jag köpte ett par vinterkängor och Sebbe fick ett par "spidermanblinkskor".
Han har gått med dom på sig inne här nu ända sen jag kom hem, en mycket stolt kille med andra ord!!
Sen gick vi en stund i Kinna, tog oss en hamburgare och sen drog vi vidare till Viskafors för ett tandläkarbesök.
Jag gick hos en mycket bra tandläkare här i Borås innan, men han fick en stroke och blev dålig och folktandvården här i stan va inte alls välbemötande och trevliga när jag va där, så Annas pappa är tandläkare på folktandvården i Viskafors, och jag fick möjlighet att gå dit.
Jag gick väldigt nöjd därifrån och inte alls så mycket fattigare än jag trodde.
Fick betala 380:-, och jag hade räknat med en tusenlapp eller så!
Jag hade lite tandsten och lite tandköttsinflammation, och några små pyttehål som man inte ska göra nåt åt.
Så i princip är jag fortfarande "hålfri" i mitt liv. Gott, gott!
Ikväll kommer Anna förbi med filmen "The proposal". Vi ska kolla på den och äta lite varma smörgåsar när Sebbe somnat. Uffe jobbar natt...så det ska bli en liten mysig tjejkväll!

I helgen är det alla helgonahelgen, och på lördag kommer Anette med familj hit och äter middag!
Men jag är helt nollställd vad det gäller middag, ngn som har nåt förslag??
Det ska bli trevligt, med lite mat, vin, spel och trevligt sällskap!!

Hej, svejs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0