Tryggare kan ingen vara...

...än guds lilla barnaskara...

Nu är Wilma invigd och klar i svenska kyrkan.
I lördags ägde det rum- dopet. Klockan 13.00 ringde stans största kyrkklockor för vår lilla dotter.
Och i bänkarna satt nära och kära för att beskåda denna händelse....

Allt gick väldigt snabbt och smidigt och prästen va riktigt cool. Ja, det är verkligen rätt ord för honom. Lugn och rolig på samma gång...vi blev helnöjda iaf!
Wilma med...inte en gång hon sa ett pip, hon satt i sina faddrars famnar (Mormor Anette och faster Marie)  och bara sprattlade och när dopvattnet kom på huvudet gav hon ett leende.
 Medan Sebbe skrek ut i kyrkan:
- NU Wima vatten huvvet...!, och pekade stort.
Så duktig kille vi har, vi va grymt stolta över våra två små ögonstenar i lördags kan jag säga!
En rolig sak Sebbe sa av alla saker var när han såg Wilma i dopklänningen....:
- Titta pöket!! (Titta spöket)
Ja, hon såg ut som ett litet spöke faktiskt, men ett väldigt, väldigt sött och näpet litet spöke då...

Efter kyrkan blev det kaffe i jubileumssalen...
Wilma fick otroligt många vackra presenter, och en del hade verkligen lagt ner mycket tid på dom!
Tex. hade Jessica Andersson målat en stol vit och skrivit Wilmas namn och födelsedata på, och Fia & Berit hade gjort egna kort...så fina!
Sen fick hon allt från nallar till smycken.
(Ett Tomas Sabosmycke fick hon minsann av sin mormor och morfar, vilket jag skulle passa i faktiskt...;))
Alla presenter va jättefina, så TACK alla för allt!

Kvällen blev mycket lugn. Vi tittade på den fjärde "Johan Falk-filmen" och åt smörgåstårta. En helmysig kväll med andra ord. Det har varit mycket nu några veckor, så nu känns det lite skönt att det inte är ngt. planerat framöver...

I måndags åkte vi och köpte nya tapeter till Sebastians nya rum och Uffe tapetserade av fulla muggar måndagkväll och tisdag. En vit fondvägg med blå små stjärnor på och resten av väggarna vita, spiderman-gardiner, Cars-taklampa och en blå stjärna som sänglampa. Han är så stolt över det!
(Kort kommer senare...)
Till Wilmas rum köpte vi ett par prinsess-gardiner och en prinsess-sänglampa, och i hennes rum fanns det redan en rosalila tapet, så det brydde vi oss inte om att byta. Jag skulle vilja ha vitt i hennes rum med, men någon måtta får det vara. Vi bor ju ändå i hyresrätt och julen är inte långt borta....
Så i natt blir hennes första natt i eget rum. Men det går nog bra tror vi, hon sover ju hela nätterna nu så...håll tummarna!!

Jag har verkligen haft paus från allt sen i lördags. Blogg, facebook, affärer och vänner. Ibland behövs det....

Men Now I´m back in business!! :)

Kort från dopet som privatfotografen Anna Claesson tagit ur Wilmas synvinkel:

Pappa Uffe häller upp vattnet, medan mormor Anette och jag tittar så allt går rätt till ;)



Det va ganska kallt vatten, men det gjorde inget för han i klänning var rätt skojsig att titta på ;)



Oj vad mycket folk det sitter i detta stora rummet! Bara för att titta på när jag tvättar håret!!



Klart! Här är ju då jag med mamma, pappa, mormor och faster....



Innan jag fick ta av mig dopklänningen va det några som ville ta kort-igen! Ja, bara att ställa upp, men nu började jag faktiskt bli trött så jag ville ha min röda napp, för den passar ju så bra ihop med min rosa klänning.
Tycker jag iallafall....
Här är jag med min älsklingsfamilj, visst va Sebbe snygg i slips? Mina kompisar kommer bli jättekära i honom ju!



Generationskort, hela 4 generationer!!

 

Ha det fint!

Kram Jennie ♥



Kommentarer
Postat av: Malin

Men åååh så fina ni var! En fin familj är vad ni är!

Hoppas Sebbe hittar sin Bobbo,skumt det där.



Nu ska vi åka och simma,pust flås!



Kramis

2009-10-22 @ 17:10:52
URL: http://malinblingbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0