Grillning!

Känner ni värmen ute?
Nu kan det väl vara på väg på riktigt ändå tycker jag!
Det ska regna hela veckan, men på torsdag skulle det bli upp mot 20 grader!
Då luktar det så där gott ni vet...vårregn =)

Helgen som gick va i grillningens tecken kan man säga...
Ja, inte fredagen i och för sig, men då blev det en halv pizza!
Min kära vän Sofia va här och hälsade på och vi hade en riktigt mysig tjejkväll här hemma, Uffe jobbade ju natt..
Men det blev en bra, lagom kväll med lite godis och ramlösa!
Lördagen åkte vi till mormor på middag, min morbror Tord och hans familj från Sthlm va där och hälsade på oxå så det va skoj!
Grillad kycklingfilé, smarrigt!
Jag pratade med Berit (Tords fru) om att åka upp och hälsa på helgen den 19:e juni...det ska ju vara nåt "litet" bröllop då...så det blir väl lite festligheter i huvfudstaden ;) Får se, får se...

På förmiddagen samma dag va jag & barnen och tittade på mamma när hon & Cazper va och tävlade på Elfsborgs brukshundsklubb...det gick väl sådär, men ganska bra ändå!
Söndagen tävlade dom igen på Marks brukshundsklubb....då gick det betydligt bättre!
Cazper blev uppflyttad kallas det, och det är när hunden hoppar upp en klass i tävlingar, så det är jättebra!
Så igår kväll blev det grillad fläskfilé och ett glas rött på Brämhult för att fira!
Så maten denna helgen kan man inte få för mycket av, grillat hör verkligen till mina favoriträtter!

I dag skulle vi egentligen åkt till Hillared och hälsa på min barndomsvän Marie och hennes lillgrabb, men både jag, Sebbe och Wilma är lite hängiga, Sebbe har tom. lite småfeber....
Så vi blir hemma med ett litet besök på lekplatsen sen tror jag!
Sen måste jag åka och inhandla lite ost mm. inför morgondagen.
Då ska jag ha en "Mary-Kay"-träff. Det ska bli trevligt!

Hoppas er helg varit mysig, håll nu tummarna att vårvärmen är här ♥


                             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0