Jobb, flytt & påsk!

Hu, vilken vecka det varit!
Det började ju med jobb då...ledig tisdagen och sen jobb onsdag, torsdag, fredag & igår.
Igår jobbade jag till 22.00, så det va lite jobbigt, men det är ju pga. jag inte e van vid det passet direkt nu när man är mammaledig.
Veckan har gått över förväntan, trots att jag känt mig lite som en praktikant ;)
Det roliga med mitt arbete är att man träffar så mycket folk, speciellt denna veckan ju som hör till en av de stressigaste veckorna på hela året inom livsmedelsbranchen.
Skärtorsdagen va det sjukt mycket folk överallt, man kom inte fram nånstans med vagnarna, sura miner från kunder, stress, stress och mer stress...men jag njöt faktiskt i fulla drag!
Tiden går fort och man har & göra precis hela tiden!
Men nu är det färdigjobbat och jag är mammaledig - igen.
Skönt, skönt!

Har er påsk varit bra?! Hoppas det!
På påskaftonen jobbade Uffe dygn, så jag & barnen åkte ut till min mormor och hennes gubbe på lite mat & dryck...vi gick väl och lade oss vid tolv-tiden, men det va alldeles lagom i och med att jag skulle jobba igår...
Men det va mycket trevligt!
Wilma & Sebbe va lite utklädda till påskkärring & påskgubbe...=)

I fredags flyttade min kära syster ut från lägenheten här under.
Det va lite vemodigt ska jag erkänna, jag är så van att ha henne där nere som lite sällskap när Uffe jobbar osv...så visst kommer det bli tomt!
Men hon har fått en jättefin 1:a på Hedvigsborg, så jag är otroligt glad för hennes skull!

Det absolut bästa med denna veckan har ju ändå varit att våren kommit hit!
Påskaftonen va ju hur underbar som helst, vi satt verkligen i T-shirt med en öl i handen och sooolade- alldeles underbart!

Ha det fint ♥

(Sebbe ställde tyvärr inte upp på ngt. kort =(, men söt, det va han allt! ;)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0