Long time, no see...

Hej vänner!

Hoppas allt är bra med er!
Jag är inte så aktiv tyvärr med denna lilla bloggen, men den är ändå bra att ha när man känner för att skriva nåt ibland....
Och just idag har jag nåt vettigt att skriva kände jag...
För det första har vi ju köpt oss vårt hus och vi trivs kanon än så länge!
Känner lite att det inte går så mycket framåt, men vi måste helt enkelt tänka på att allt inte kan hända på två veckor...;)
Vi (mest Uffe) har målat trappan nästan färdig, lagt golvet nästan klart, målan panelen ner till källaren och i hallen, målat altandörren, börjat tapetsera och lite annat smått & gott.
Så visst har det hänt grejer, men det är långt ifrån klart!
Gånghester verkar för övrigt vara ett otroligt mysigt samhälle, och den "tråkiga" landsvägen"  hit ut vänjer man sig nog ganska lätt vid.

Igår var vi värdpar på Peder och Jeanettes fiina bröllop, ett helt fantastiskt bröllop med hög kärleksfaktor!
Dagen började med make-up och håruppsättning utav min arbetskollega Camilla Skoglund.
Hon hade lite tid över när hon va färdig med bruden så jag lånade henne till en liten håruppsättning på mig
med---> blev supernöjd!
Efter det va klart kom en som heter Lena med blommorna och fixade allt, sen kom Anna och fotograferade i sisådär 2 timmar...hon är så noggrann när hon fotar och enormt duktig så det tar lite tid...
Sen är det inte världens lättaste att fota tre smågrabbar på samma gång =/
Men om det nu tog lite lång tid var det nog värt varendaste minut!
Hon skickade ett mess att dom blev superfina nämligen!
Sen bar det iväg till Södra Vings kyrka för den stundande vigseln.
Jättefint!! *snyft, snyft*
Sen innehöll kvällen så himla mycket så jag skriver inte allt, men bröllopsfesten va på Vist festgård utanför Ulricehamn...
 ....vi tog tag i lite lekar, jag läste upp ett litet tal, det lästes upp flera andra tal, telegram och Uffe spelade och sjöng lite gitarr till middagen.
Dansen fixade en inhyrd DJ till, och det var en jädra bra DJ som jag varmt kan rekommendera!!
Så man kan säga att kvällen innehöll det mesta.
God mat, gott sällskap, fina pussar, fint brudpar, bra musik, och framförallt god dryck!
Det är min huvudvärk ett levande exempel på idag ;)

                   Så än en gång grattis till er båda Makarna Wikström ♥

(Kameran glömde vi självklart så jävla typiskt, men jag ska fixa så vi får lite av Jeanette och Peders kort )

Idag var vi hemma runt tre-tiden, underbart att krama om sina knattar efter vi inte sett dom sen igår morse!
Jag är hur deppig som helst idag med förresten, grinat flera gånger!
För i morgon ska dessa goa små knattar börja skolas in på deras nya dagis.
Det kommer dom tycka är jätteroligt, men jag har en sån fruktansvärd ångest!
Allt har gått så himla fort, och nu ska jag börja jobba om två veckor, min mammaledighet är över!
Känns piss, skit och pannkaka om jag ska vara ärlig, men det är nog mycket pga. jag har varit hemma med bägge två samtidigt och att tiden gått så otroligt fort!
Det är nog en invänjingsperiod på några veckor nu, sen kommer det nog kännas helt normalt och bra igen =)
Men jag funderar på att om man skulle råna en bank eller så och bara vara hemma med sina underbara ungar!!!

Hörs snart igen, nu ska jag ut i regnet med barnen och eventuellt mannen i mitt liv, på med regnkläder för en liten promenix!

Kramar Jennie

(Lägger ut lite kort från blåbärsplockning, våra fiina tapeter vi hade under när vi rev, Sebbe i snövitklänning från när vi va hemma på visit hos Malin med familj, min håruppsättning och Uffe in action )

       


                               

                                


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin du var hjärtat!! Puss

2010-08-08 @ 19:16:54
URL: http://hannicka.blogg.se/
Postat av: Mia

Så fin du var vännen!

Som alltid.



Känns tryggt att man kan springa på dig bland charken igen när man handlar.



Saknar dig fortfarande på jobbet.



Kram

2010-08-08 @ 22:19:30
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hoppas ni trivs bra i huset och haft en härlig semester! Kram

2010-08-10 @ 15:21:53
URL: http://ceciliaahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0