Ajajaj...

Sitter här med halsfluss och värk precis överallt känns det som...
...ja, nu låter jag som Agda, 87 men det är faktiskt så att jag är lite bitter...
Jag har känt i en vecka att jag har lite ont i halsen, men inte haft någon direkt feber eller så, plus att jag hade en liten inflammation i tandköttet för ett tag sen, så jag trodde det var det som spökade igen...
men när jag tittade i min hals i fredags såg det änna lite bekant ut...ringde till 1177 och fick en tid direkt.
Jajamensan, en kraftig halsfluss, inget tvivel!
Så jag fick gå hem med penicillin och rådet att VILA...
Lätt att vila med två ungar som behöver aktiveras samtidigt som att Uffe jobbar dygn fredag och söndag...
Jag känner mig såpass att jag orkar med det, annars hade Uffe stannat hemma eller så...
Så jag mår säkert bättre om några dagar när medicinen tagit verkan!
Kiligt att det är just denna helgen bara när det är så himla fint och varmt väder!
Oxå en sak som gör mig lite förbannad...att läsa alla statusuppdateringar på facebook om att det är alldeles för varmt osv...hallå, nu har sommaren kommit, och för fyra månader sedan hade vi 25 minus och en halvmeter snö!
Hellre så här än snö och kallt, tycker jag iallafall....=)

Igår var Sebbe hos Kajsa hela förmiddagen och lekte, badade och myste, så att jag och Uffe kunde vila lite...
Han hade det jätteroligt och vi sov gott tillsammans med Wilma här hemma , så tack så mycket igen kära Camilla & Göran!
Kajsa fyllde tre år i torsdags och fick oxå en egen ny rosa cykel, så Sebbe och hon har varit ute opch cyklat lite ihop dom små sötnosarna ;)

Idag ska mamma ställa ut sin lilla vovve Cazper på den stora hundutställningen här i Borås, håller tummarna att det går bra!
Förra året hon var med gick det nog bra har jag för mig!

I tordags var jag ute med Anna,
Vi gick först på SATC 2, som för övrigt var mycket bra, trots alla dåliga recensioner...
sen drog vi vidare för en drink på Café Viskan.
Kvällen avslutades för mig vid halv tolv, en trevlig kväll var det iaf!
(För Anna var den nog extra trevlig för övrigt, haha ;) )

Snart är det dags för flytt, det har jag nog nämnt nån gång innan va har jag för mig ?!
Uffe pratade med henne som bor där nu och hon kanske är klar lite tidigare än beräknat, så hoppas hoppas....

Hoppas ni alla mår bra och har njutit i solen och den underbara hettan!
Glöm inte att dricka mycket vatten bara, stor risk för vätskebrist nämligen =)

Kram Jennie♥

                                                           


Kommentarer
Postat av: Maria Bohman

Nej stackare!!!!!Hoppas att du snart mår bättre.

Många krya på dig kramar till dig!!!!

2010-07-04 @ 20:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0