Two more weeks!!

I morgon är det bara två veckor kvar tills vi får nycklarna till vår nya framtid =)
Här hemma står lådorna högt och lågt och bara väntar på att få åka på ett litet släp till Gånghester...
...vi har ju packat ganska mycket, och jag har tom. tagit ned gardinerna och stängerna...men i går fick jag spelet på all röra och att det kändes så tomt!
Så jag/vi flyttade in alla lådor till Wilmas rum ( det rum vi nästan aldrig befinner oss länge i) osv. så nu kan man ändå röra sig och trivas ett tag till!
Det är så typiskt mig med, att fixa och dona så det är klart och att man slipper det sen, men med facit i hand så tog det inte speciellt lång tid plus att jag saknar våra gardiner!
Men, men...det kommer bli nya, fräscha gardiner och blommor i det nya huset sen, så den som väntar på nåt gott...;)

Nu har Uffe börjat jobba igen, vilket han tycker om.
Fattar ni va skönt att ha ett sånt jobb som Uffe har, att han trivs såpass bra?
Han verkligen älskar sitt arbete, och det är ju så bra pga. man tillbringar ju en hel del tid där ;)

Vi hann med lite granna i alla fall under hans tre veckor långa semester...
Liseberg tog vi en solig onsdag, vilket uppskattades utav Sebbe till max!
Han e ju inte rädd grabben heller, utan han skulle nog lätt kunna ta sig upp i Kanonen och åka utan problem om han hade haft längden inne...
Jag som knappt kan åka barnkarusellen utan att bli snurrig.
Men det va bra, för då kunde jag ta Wilma och gå och spela "lite" granna...
Så efter en hel del spel och efter en ganska lång tid vann vi oss 2 kg. choklad iaf ;)
Men va gör det?
Jag har ändå misslyckats med viktnedgången till beach 2010, plus att choklad e extremt gott =)
Sebbe åkte för övrigt flumride två gånger om den våghalsen....!
Sedan har vi mest bara latat oss, packat, umgåtts med lite vänner & familj och såklart firat midsommar!
Och det va ju inte bara midsommarafton detta året..utan vår älskade lilla Sebbes 3 årsdag!!
Vi firade ju allt detta i Falkenberg tillsammans med min mamma & pappa.
Vi hyrde en kanonfin stuga och de hade sin husvagn mitt över vägen, så det va alldeles perfekt!
Under helgen åt vi gott, drack gott, va vi havet, hälsade på Uffes arbetskamrat och hennes syster med familj som oxå låg på campingen mm...vi hade det hur trevligt som helst och vädret va super, förutom att det blåste lite kallt, men det gjorde absolut ingenting, det kunde ju regnat!
Sebbe va jättenöjd med sin födelsedag, han fick så fina presenter;
En söt liten campingstol, en kickboard, en typ diskho som man har i trädgården, kläder, en spidermandocka, en gräsklippare, en skottkärra, ett verktygsbälte, mm...och inte nog med det..utav mamma, pappa och syrran fick han sin första riktiga cykel med stödhjul!
Vi hade sagt att han inte skulle få en cykel i år, utan nästa år, men det sket dom i och gick och köpte en ändå!
Och det gjorde dom så rätt i, för han fullkomligt älskar den!
Och han lärde sig cykla på bara en dag, duktiga lilla killen!
Självklart leker han med alla de andra sakerna oxå =)
Tänk va tiden gått fort ändå, 3 år sedan han kom till världen!

I måndags va vi med Camilla och Kajsa i deras stuga utanför Aplared förresten, och det va rena idyllen!
Mitt i skogen låg denna stugan med utsikt över sjön!
Vi stannade hela dagen lång och mitt första dopp för i år blev det =)

Hoppas ni alla mår bra, och om ni ska ha semester så håller jag tummarna att denna värmen som kommer till helgen trivs och stannar kvar ;)

Kram Jennie ♥

                 


                  

                 

                 

                              

                               


                                               

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så underbart ljuvliga barnbarn man har!!! Men måste du ha det "snygga" kortet på oss med:-)



Kram

2010-07-01 @ 08:57:47
Postat av: Malin

Åååh,sicka goa kort! precis så här ska man minnas sommaren,sol,bad & glada barn!



Är så glad för eran skull med huset,det kommer bli super mysigt för er!

Har vi tur så kanske vi kommer ses en del under hösten/vintern etc....vi håller tummarna!



Kramis

2010-07-01 @ 10:18:58
URL: http://malinblingbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0