Soolen, vart e du?!!

Solen vilar idag...men det gör inte så mycket, det är en bra dag iallafall.
Igår hämtade jag syster på jobbet vid halv fyra, sen åkte vi direkt upp till Hedvigsborg där hon tittade på en lägenhet till henne.
En etta på 40 kvadrat, och den va verkligen jättefin!
Så den första april flyttar hon ut...vilket är tråkigt.
Ja, visst kan det vara påfrestande ibland för både mig & Jessica att bo dörr i dörr, men ändå är det mysigt att ha sin syster här nere när Uffe jobbar, eller ja, va som helst.
Nu har ju brorsan kommit hem, men han har inget jobb än..men det hoppas jag han får och att han tar tillbaka sin lägenhet.
Sommaren här är ju riktigt mysig här med trädgården, grillning osv...=)
Så jag håller tummarna att han bestämmer sig för att ha kvar lägenheten om han får jobb....
Men ett stort grattis till min syster iaf, som har fått sin allra första lägenhet!
 
Ja, så kom dagen igår då min bror landade på Landvetter.
Vi alla stod och bara väntade på honom, och det kom ut den ena pepparkakan efter den andra, och till slut kom Mikael!
Och shit, tårarna rann och va han hade förändrats! Enormt solbränd, solblekt hår och den allra största förändringen---> tappat 12 kilo!!
Muskler har han byggt upp i och med all dykning osv, så han va riktigt snygg i kroppen, men lite lite för smal...men det ändrar sig nog snart när han börjar äta svensk god mat med grädde i och all denna goda kebaben vi har, och att inte tala om Hemmakvälls godis...hans absoluta favoritgodis!
Så igår va jag och köpte godis för 90 kronor till honom, och det roligaste av allt va att jag slog in det.
Han på hemmakväll måste trott jag va helt dum i huvudet! Jag menar, hur många vill "slå in lösgodis"?? =)
Det va iallafall underbart att se honom.
Det tyckte vår lilla son med ska jag tala om!
Han sprang under bandet som man inte får gå igenom och sprang efter Mikael och kastade sig om halsen på honom, väl uppe i hans famn ville han inte direkt gå ned. Det kallas kärlek ♥
Så varmt välkommen hem efterlängtade Mikael!! (Glömde självklart ta kort på honom mitt i allt =()
Han hade vart gullig och köpt kläder till barnen med...bilder ser ni nedan....så tack så mycket!!

Idag för 30 år sedan föddes en liten flicka oxå, nämligen goa Malin!
Hon ska ha sin fest i 80-talets tema den 20:e, det ska bli skojsigt!
Så ett jättegrattis till dig på din dag!!!

Just det! Ni vet min lilla vän Anna, hon ska vara med i tv-programmet "Vem vet mest" ikväll på tvåan klockan 19.00! Så det ska iallafall jag titta på...
Annars är det full rulle idag, bada med barnen, åka & handla, träffa brorsan, åka till mormor & Casper ikväll, sen va det meningen med att träffa lilla Jess med, hoppas jag hinner med allt!

Ha en underbar dag alla!
Kram ♥














Kommentarer
Postat av: Hanna

Ahahaha.. bilden på Wilma i den där lilla morgonrocken är så skön så att jag smäller av! Hälsa Micke så gott!! Jag såg dig nere på tvåan här på heddan - är det i det huset som Jessica ska flytta in?? Köss

2010-03-10 @ 16:37:46
URL: http://hannavendel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0