Hektisk vecka!

Hej alla glada!

Är ni glada förresten, hoppas det i alla fall!
Jag är glad, enormt jävla glad för att vara specifik;)
Kan man vara annat än när man har skrivit kontrakt och betalat in handpenningen på vårt framtida hus?
Har inte fattat det än, framtida egna hus!!
Veckan som gått har minst sagt varit hektisk, allt från bankmöten till mys och firande med vänner & familj!
Självklart har vi inte firat 100% än, det gör vi när vi har ett fett inflyttningspartaj när vi flyttat in ordentligt!

I lördags träffade jag mina goda vänner Sofia, Jess, Hanna, brorsan mm. uppe hos Hanna för en singstarkväll som slutade på krogen!
En riktigt rolig, men sen kväll!
Uffe va så go, så han åkte till Bollebygd i söndags förmiddag så jag kunde sova ordentligt efter lördagskvällen/natten...och det va så skönt!
Jag va inte bakis faktiskt, mestadels trött i och med att man är ju inte en jättevan att va ute och svira på nätterna sen några år tillbaka då knoddarna kom in i vårt liv ;)
Och jag kan ärligt säga att det inte är nåt jag saknar heller....ibland kan det vara skoj, men det roligaste är att få träffa sina nära vänner utan barn och bara prata & dricka vin!

Sen har veckan bara gått utav bara farten!
I onsdags va vi ute på en liten "möbelinköpardag"...
Det införskaffades ett nytt köksbord med 6 st stolar, en ny säng i ekfaner, 2 stycken tillhörande sängbord, och 2 stycken båråer i samma stil =)
Kommer bli kanooners!
Bordet och sängen har vi redan monterat upp här hemma i och med att de gamla sakerna skulle hivas ändå!
Men det blev en mysig dag iallafall och man vill inte annat än att bara flytta in nu och inreda =)
Gårdagen va vi hemma hos Peder & Jeanette på grillafton och vi stannade kvar över natten vilket uppskattades utav vår lilla Sebastian, de har nämligen 3 små killar och en jättestor studsmatta, så då kan man ju undra va de höll på med ett dygn ungefär? ;)
Blir mycket möjligt en sådan fast mindre till Sebbe i vår nya trädgård framåt sommaren sen i en liten försenad födelsedagspresent till honom!
Tänkte köpa en cykel först, men han får klara sig med sin trehjuling detta året oxå!
Jag tror dessutom studsmattan uppskattas betydligt mera =)

I eftermiddags/kväll har jag fått min 25-årspresent från förra året av Ölmis!
Vi två va på ciluette spa och fick oss varsin underbar behandling, nämligen rygg/nack/hand/arm/ansikstsmassage, ansiktsrengörning/peeling och en underbar ansiktsmask som skulle sitta på ett tag...
Ren avkoppling i hela 60 minuter!
Bli ompysslad när man ligger med massa varma täcken & handdukar i ett nörkt rum med massa stearinljus och lugn musik, som sen avslutades med ett gott glas vatten i relaxavdelningen är inte fy skam alltså!
Efteråt bjöd hon mig på en god middag på Babbel, vilket oxå va jättegott!
Så tusen, tusen tack gumman, du visste verkligen va jag behövde =)

I morgon jobbar Uffe dygn och jag och barnen ska hem till mamma och ha en myslördag!
Syrran ska oxå komma tror jag, pappa är i Stockholm med sitt lilla jobb....och då passar vi på & ha tjejmys!

Nästa vecka kommer Anna hem, det ska bli så kul & se henne efter 4 månader!
Läste på nätet att det eventuellt är på väg ett nytt vulkanutbrott, men det hoppas jag innerligt i min låda att det inte blir, för jag saknar henne så!

Just det! Fick ett roligt brev hem idag med,
Wilma & Sebastian har fått plats på "Skogsgläntan" på avdelningen "Violen" i Gånghester i höst!
Så det ska bli deras nya dagis, som vi dessutom hört så mycket gott om!
Spännande med nya ställen, men såklart lite vemodigt att lämna Trandaredsgården...
Men nu hamnar de på samma avdelning, och då kan ju Sebbe skydda sin lillasyster lite och ev. tvärtom ;)

Ha en jättebra helg,

Massa kramar ♥


Två utslagna hjältar, plus ett kort på hur galen vår 1-åring är!!








Vårt nya köksbord och säng, resten sätter vi inte upp i två ½ månad....;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0