Kalajs i mängder!

Jag har nästan glömt av vad jag heter, så mycket är det att göra denna veckan, men det är det värt!
I fredags fick Uffe min för tidiga  födelsedagspresent!
Han trodde jag skulle jobba på Maxi hela helgen, men icke sa Nicke!
Istället lurade jag med honom till Danmarks huvudstad över helgen.
Vi åkte tåg dit & hem och bodde på hotell, bara vi två!
Mamma & pappa hade hand om våra små vilket för övrigt gått suveränt bra!
Så tack än en gång för hjälpen kära ni ♥
I Köpenhamn tog vi det bara lugnt och skönt, vädret va inte speciellt bra, men det gjorde ingenting alls för vi gick i massa mysiga affärer...myste på fik och restauranger och bara tog hand om varandra!
Uffe va supernöjd med den presenten, vilket gläder mig såklart att jag lyckats med allt =)
Men jag måste säga det att två dagar är nästintill för länge man är borta från sina små troll, tågresan hem va såå lång bara för att man saknade dom såpass mkt!
Men man måste ta lite kvalitetstid som par oxå, det är så viktigt.
Hemma är det otroligt mycket med barnen och alla rutiner eller inte rutiner hela tiden...
I vilket fall som helst va helgen mycket lugn, romantiskt och sköön!

I måndags fyllde en viss Jag, Jennie Elisabeth, Irene Sundqvist 26 år.
Det firades med lite kaffe och smörgås på kvällen med familjen och Anna.
Fick massa fina presenter, så tack alla!!

I går för exakt 40 år sedan föddes denna lilla killen!



Denna killen har vuxit upp och blivit en stilig man och dessutom mannen i mitt liv och far till våra barn!
Så ett stort grattis min älskade Uffe!
Denna gårdag skulle firats med att vi skulle gått ut & ätit på La Copita, men det va fullt...
...men det gjorde inget för vi grillade nötfilé, kyckling som serverades med potatisgratäng och en god sallad.
Till efterätt blev det vit chokladmousse med trädgårdsbär ovanpå...namnam!
Min mor och far & syskon kom oxå och joinade oss vilket var mycket trevligt!
Men än är inte firandet över för denna man...
På fredag ska vi till hans födelsetrakter Bollebygd och fira med hans kära familj,
och på lördag ska vi ha lite trädgårdskalajs!
Så det är mycket och tänka på och göra, men som sagt...han fyller bara 40 en gång!

Barnen mår bara fint, nu när värmen äntligen kommit kan man hitta på såpass mycket mera =)
Jag fick mig en väldigt fin present av Wilma på min födelsedag!
Hon tog sina första 5 steg!
Men jag tror det dröjer innan hon riktigt går, för hon är alldeles för feg, stolt som en tupp när hon ställer sig upp men stegen efter är ju jättefarligt ;)

Hoppas ni alla mår bra, nästa vecka ska det bli mer bloggande...loovar!

Ha en fin helg allesammens ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0