Ojojoj...

....det var inte igår man loggade in sig på denna lilla bloggen...inte i förrgår heller ;)

Hur är det med er? Har ni överlevt jul och nyår?

Här leker livet i fulla muggar kan man säga=)
Tiden går utav bara farten, och man hinner knappt blinka innan det är nästa dag!
Jag jobbar ju nu för fullt, (80%), nästan alltid dagtid, sen kommer man hem och då umgås man mycket med dom som betyder mest i hela världen, lagar mat, tittar en liten stund på tv fram till man däckar av och går och lägger sig, upp nästa morgon och köra samma visa igen...etc....
(Hallå Jennie yxskaft, det gör väl var och varannan människa!!)
Men det är väl så livet är?
Ibland känner jag iallafall att man bara vill göra nåt annat, men vaddå?
Jag vill inte flytta utomlands, är alldeles för mamma & pappakär för det...
Vill inte plugga just nu iallafall...har varken motivation eller råd...
Vill inte skaffa mera trollungar...har två alldeles perfekta barn, vilket är så lagom!
Vill inte byta sambo....har fått tag på den allra underbaraste man kan hitta!....etc...
Så jag blir kvar i vårt fina hus i Gånghester och jobbar kvar på Maxi i charkavdelningen och ser glad ut =)
Livet va visst inte så pjåkigt när man skrev om det lite granna ;)
Men jag måste erkänna att just nu i denna helveteskylan vill jag packa alla mina nära och kära i en väska och flytta till ett varmt paradis nånstans i världen...
Allvarligt talat, denna kylan tar kål på en snart!
Nu har det gått så långt att man tycker det är rena "sommarvärmen" med 2 minusgrader lixom....hallå eller?!

Måste bara berätta en sak...
Idag på jobbet kom det fram en söt liten dam till mig...
Hon är alltså inne på en stormarknad och handlar...och frågar mig:
- Ursäkta, men har ni bröd i denna affären??
Jag var tvungen och fråga henne om jag hörde rätt....och det gjorde jag....
- Hallå damen, skiter björnar i skogen??!!!
(Svarade jag självklart inte, utan gick med henne 1 gång bort som hon redan gått igenom och visade henne vårt "lilla" brödsortiment....hihi...

Ja, man kan lätt bli lite vimsig utav all jul och nyårshysteri ;)
Vår jul var helt okej...
Uffe jobbade tyvärr natten så det var ju inte alls detsamma utan honom, men det gick bra ändå!
Dagen innan var vi på uppesittarkväll hemma hos mor & far.
Mycket trevligt, men ingen bingo =(
Vi bytte klappar med dom oxå då mellan oss bara, så vi fick ett stort presentkort på IKEA, alldeles perfekt julklapp =)
Utav oss fick dom en övernattning på spahotellet i Ystad där jag och Uffe va i februari för 2 år sedan....så dit ska vi fyra åka på fredag, ska bli så underbart mysigt!!
På självaste julafton tillbringade vi förmiddagen hos svärföräldrarna och den släkten och eftermiddagen hemma hos min mormor och hennes sambo.
Barnen och vi fick så mycket fina julklappar och god mat, så tack än en gång alla!

Nyår firades med våra grannar, men maten inhandlades samma dag för på självaste aftonen var deras lilla knyte i Maddes mage beräknad, men icke sa Nicke, krabaten ville stanna kvar i magen, vilket jag förstår.
Inte önskar man sig ut i denna kylan?! ;)
Och än idag har hon inte fött...

Kommer snart sätta mig i dagarna och skriva "Jennies nyårskarameller" som föregående år, men det vill jag göra i lugn och ro...så på återseende ;)

Kram till er alla och god fortsättning ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0