Syskonkärlek...

Idag var min bror hemma på besök i Gånghester.
Det händer inte alltför ofta kan jag säga...
...det blir ju så, jag har ofta fullt upp och han jobbar fyrskift och har sitt på sitt håll...
Men vi var på Brämhult igår kväll och fikade, så då föreslog Micke att jag skulle bjuda på lunch idag!
Han är oxå en liten idol för våra små knattar den där "Mobo Micke" , eller "Icke" som Wilma säger...så när han klev innanför dörren i förmiddags blev dom som eld och lågor =)
Jag lagade en rätt som min kära vän Malin hade på sin blogg, en "Kålgryta"...det smakade ljuvligt!
Så det bidde lite matlådor med, alldeles perfekt!
Efter mat & fika satte han sig och grejade vår dator, lite uppdateringar, I tunes etc...så nu är den perfekt igen!
Varken jag eller Uffe är speciellt duktiga på datorer, kan mest det basala, så det är bra att ha en lillebror som är extra kunnig på allt det där övriga...vår dator var ganska rörig om man säger så, så det behövdes =(
Men det är såhär att vart han än åker får han hjälpa alla med deras datorer, telefoner mm...så egentligen tänkte jag låta han slippa det, men han erbjöd sig i princip så det var bara att tacka och ta emot ;)
Sen tog det ganska lång tid att fixa och då stannade han ju lite längre, vilket bara va skoj!
Brorsan säger inget speciellt för att vara speciell eller så, han är verkligen sig själv till 100%.
Säger vad han tänker och tycker och bryr sig kanske inte så mycket om någon mot förmodan skulle störa sig på honom eller nåt, utan står för allt han gör/säger och hur han är.
Sen är han otroligt smart och ger mycket bra råd om man vill ha...
Så han är en helt fantastisk lillebror som jag uppskattar och älskar enormt mycket ♥

Så tack för idag bro!

                         


Kommentarer
Postat av: Malin

Aaah,va kul att du gillade grytan! Jag tycker oxå den är super god,och enkel att göra!

Stor kram till dig & dina goa familj!

2011-01-14 @ 11:02:00
URL: http://malinblingbling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0